2013. január 17., csütörtök

mézes banános bukta

A recept eredetije Jamie Oliver Egyszerűen csak főzz c. receptkönyvében található, mindig ki akartam próbálni... de lusta voltam hozzá... hát persze, hogy most esz a fene, hogy miért nem.. miközben itt kutakodok, hogy mit is készíthetnék Lucának... és hát lássuk be, kenyérreceptekben nem bővelkedik a tej- és gluténmentes repertoár...

Megkíséreltem tehát ezt a recept átértelmezni kicsit...

Hozzávalók:
400g gluténmentes liszt
100g kukoricaliszt
3 banán
4 evőkanál méz
1 marék szeletelt mandula
egy fél csapott evőkanál só
1 tasak szárított élesztő
kb. fél dl olaj
víz

A liszteket elvegyítjük az élesztővel, majd a közepébe csurgatjuk a turmixgépben elkevert és vízzel, kicsivel több, mint 4dl-re felhigított banánkotymancsot. Hozzáadunk 2 evőkanál mézet, a szeletelt mandulát, az olajat és az egészet megpróbáljuk összeállítani lehetőleg olyanra hogy se ne ropogjon, se ne ragadjon. A siker pár csepp vízen múlik, ezért is nem írtam a pontos mennyiséget, nagyon óvatosan kell adagolni, 4 dl-t bátran, de a továbbiakban nagyon figyelve.
Most jön a kelesztés és az ujjak befonása.
Ha megkelt a tésztánk (fél-egy óra), a tésztát szétosztjuk 5-6 gombóccá és egymás mellé pakolva sütőpapírra helyezzük, majd újra hagyjuk kelni egy fél órát kb. Mielőtt a sütőbe tolnánk, a maradék 2 evőkanál mézzel meglocsoljuk. Előmelegített sütőben, 190 fokon sütjük 25-30 percig.

Egyszer készítettem még csak el, legközelebb megpróbálom 4 banánnal.. :) Nem lett az a habosbabos könnyű bukta, de a lehetőségekhez képest (gluténmentes változat) egész jó lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése