2010. július 21., szerda

Befőzés :)

Hogy hogy jön ide a befőzés..?

Kezdődött ugye a meggymagokkal... nos a házi felhalmozott magokkal nem is volt gond, de kaptam egy adag szárított magot kereskedőtől... borzalmas állapotban... azzal kísérleteztem az elmúlt egy hétben de borzasztó sok időt rááldoztam és az eredmény messze nem tökéletes...

így most arra jutottam, hogy egye fene, befőzök :) Meggyet mégsosem főztem be, de most lesz nagyi-féle lekvár és kompót is. A magokat pedig még frissiben megtisztítom, így lesz egy kisebb adag magom is. No így nagytételben nem fogok árulni meggymagos dolgokat, de legalább a befőttek ára megtérülhet ;)

De hogy írjak már végre valami hasznosat is, leírom Nyiti Mama isteni lekvár"receptjét" ami így szól:
- 2 egység meggy,
- 1 egység cukor. :)

A meggyet megtisztítom, kimagozom, majd fele mennyiségű cukorral egy éjszakán át állni hagyom. Másnap lassú tűzön, sokat kevergetve addig főzöm amíg a meggyek szét nem főnek. Még forrón fertőtlenített üvegekbe töltöm, lezárom és dunsztba teszem. A tetőre szokott mama tenni egy kis szalicilt (mármint belülre :D), de a gyümölcsbe semmit.

Kész.

A meggymagot pedig szintén főzöm amíg a maradék gyümölcshús le nem válik róla, majd napon megszárítom. Az is kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése